Klasser & Priser

Alfa Trafikkskole - Tromsø

Vi tilbyr opplæring i følgende klasser

Førerkort personbil klasse B

Klasse B - Bil med manuelt gir

Vi på Alfa Trafikkskole vil hjelpe deg slik at du får best utbytte av opplæringen som fører til klasse B og trygg adferd bak rattet. Tar du førerkort i bil med manuelt gir kan du også kjøre med automatgir. Vil du ta opplæring i bil med automatgir velger du klasse BAut.

Vi påstår ikke at vi på noen måte er best, mest effektiv, billigst etc. Det vi påstår er at det er ikke er mange i denne bransjen som har så bred bakgrunn innenfor veiledning, undervisningsopplegg og veitrafikkrett som det vi har.

Før du kan starte øvelseskjøring må du ha gjennomført Trafikalt grunnkurs. Er du over 25 år holder det med deler av grunnkurset, Tiltak ved trafikkulykke og Trafikant i mørket.

Hva koster førerkortet, får vi mange spørsmål om. Dette er individuelt, men vår erfaring er at de som har øvelseskjørt mye privat klarer seg med få kjøretimer i tillegg til det obligatoriske, som er vurderingstime trinn 2 og 3, Sikkerhetskurs på bane og Sikkerhetskurs på veg.

Kurspåmelding

Laster...

Priser klasse B

Kjøretime

Kjøretime (45 min)

810 kr

Kjøretime etter kl 16:00 (45 min)

Timer gjennomføres i hovedsak fram til kl 16:00.

980 kr

Kjøretime 60 min (60 min)

1 080 kr

Kjøretime etter kl 16:00 (60 min)

Timer gjennomføres i hovedsak fram til kl 16:00.

1 300 kr

Forbikjøring inkl teori

Innledende kjøring i høyere hastighet hvor forbikjøring inngår teoretisk og praktisk.

2 180 kr

Trinnvurdering trinn 2 (45 min)

Elev og lærer skal sammen vurdere om du har gode nok ferdigheter til å begynne på trinn 3.

810 kr

Trinnvurdering trinn 3 (45 min)

Elev og lærer skal sammen vurdere om du har gode nok ferdigheter til å begynne på avsluttende del.

810 kr

Leie av bil til førerprøve

Gebyr til Vegvesenet kommer i tillegg

2 250 kr

Kurs

Sikkerhetskurs på øvingsbane inkl NAF gebyr (180 min)

Opplevelsesrik dag på bane med fokus på deg og dine opplevelser.

5 400 kr

Sikkerhetskurs på veg

Trinn 4, 13 undervisningstimer, og består av 4 deler:
-Bilkjøringens risiko (klasserom)
-Kjøring på landeveg og forbikjøring (i bil)
-Avsluttende kjøring i trafikken (i bil)
-Refleksjon og oppsummering (klasserom)

9 100 kr

Teorikurs

Frivillig kurskveld med innhold etter ønske.

1 400 kr

Annet

SMS varsling

Du får påminnelse på SMS om timer og kurs dagen før.

0 kr

Lærebok kl B "Klar ferdig kjør"

lettlest og oversiktlig * alt i ei bok - teori, veiledning til øvelseskjøringen, oppgaver og prøver * teoristoffet er presentert på en praktisk måte * følger den naturlige gangen i kjøreopplæringen * tydelige illustrasjoner som gjør det enkelt å forstå teksten * tips til privat øvelseskjøring * arbeidsoppgaver til hvert kapittel, teoriprøver, stikkord og fasit

390 kr

Textbook Category B

This book covers all the theory you need to know to get your category B driving licence. The book is thorough and comprehensive, yet easy to read with plenty of images, illustrations, reflection exercises and real-life examples – making the book both educational and entertaining to read.

498 kr

Pakke

10 timer og obligatorisk opplæring

• 8 x Kjøretime
  • 1 x Trinnvurdering trinn 2
  • 1 x Trinnvurdering trinn 3
  • 1 x Sikkerhetskurs på øvingsbane inkl NAF gebyr
  • 1 x Sikkerhetskurs vei
  • 1 x Førerprøve

Summering 8 kjøretimer (45 min) samt obligatorisk innhold, derav 2 kjøretimer trinnvurdering, leie av bil til førerprøven og varsling på SMS før hver time. Ytterligere kjøretimer må påregnes à kr 810 (45min). Forbikjøring inkl teori er også en del av opplæringen.

24 850 kr

Informasjon om priser

Her finner du alltid våre oppdaterte priser.
Husk at Vegvesenet tar egne gebyr for teoriprøve, førerprøve og førerkort. https://www.vegvesen.no/forerkort/ta-forerkort/priser/
Avbestilling må skje senest kl 12:00 siste virkedag før avtalt kjøretime. Sikkerhetskurs på vei, trinn 4, og sikkerhetskurs på bane, trinn 3, må avbestilles senest to dager før. Førerprøve må avbestilles senest 3 dager før.

Lærere klasse B

Ta kontakt