Henting og bringing ved kjøretimer

Henting og bringing ved kjøretimer

Noen ord om henting og bringing i forbindelse med kjøretime.

Dette er noe vi ofte får spørsmål om og som vi kan gjøre uten problem. Før du ber om dette vær klar over følgende.
Kjøring fra det oppmøtestedet du foretrekker til det stedet der vi skal øve går av din tid. Alle skolene har i sin undervisningsplan hensiktsmessige områder de har avsatt til bruk ut fra læremålene i læreplanen.
Et eksempel er at vi henter en elev ved Breivika vgs. Øvingsområdet vi skal bruke for dagens time er fra sentralt på øya med liten trafikk, eks Elverhøy/Myreng.

Elevens nivå er slik at vi må hjelpe han gjennom områder med mye trafikk og turen til området vil i hovedsak være transport og har veldig liten verdi læringsmessig. Vi bruker nok 10-12 minutt på dette og det vil i kroner si om lag kr. 200,-. Det samme vil være gjeldene ved evt levering. Altså har over halvparten av timen blitt brukt til transport.

Andre deler vi jobber med kan gi mindre utslag, men det er først og fremst på slutten av opplæringen når alle øvelser sammenfattes at henting/bringing ikke påvirker tiden til effektiv læring.

Økonomisk kan det være klokt å tenke på hvor du møter opp til din kjøretime.